Ciągnik Ursus 4022 - najważniejsze dane techniczne i charakterystyka

Model Ursus 4022 to nowoczesny uniwersalny, postlicencyjny ciągnik o ciekawym designie – elementy blacharskie zastąpione zostały wysokiej jakości tworzywami sztucznymi. Maszyna ta doskonale nadaje się do pracy w rolnictwie, transporcie, leśnictwie i budownictwie współpracując z wielką gamą przydatnych narzędzi. Ciągnik Ursus 4022 był produkowany seryjnie w latach 2007-2009, jego silnik spełnia normę Euro II.

WYMIARY, MASA I OGUMIENIE CIĄGNIKA

Długość ciągnika bez obciążników przednich: 3510 mm

Długość ciągnika z obciążnikami przednimi: 4065 mm

Szerokość: 1740 mm

Wysokość ciągnika z tłumikiem/ z kabiną: 2630/2480 mm

Wysokość WOM: 515 mm

Wysokość górnego zaczepu transportowego: 830-845 mm

Wysokość dolnego zaczepu transportowego: 310-325 mm

Wysokość zaczepu rolniczego wysuwanego: 310-325 mm

Prześwit pod dolnym zaczepem transportowym: 280-290 mm

Masa ciągnika gotowego do pracy z masami obciążającymi: 3005 kg

Masa ciągnika gotowego do pracy bez mas obciążających: 2855 kg

Ogumienie przednie: 7,5-16

Ogumienie tylne: 9,5-36

Rozstaw osi: 2130 mm

Rozstaw kół przednich: 1400, 1500, 1600, 1800 mm

Rozstaw kół tylnych: 1355, 1497, 1509, 1915 mm

Dopuszczalne ciśnienie przednich opon bez obciążników przednich: 180 kPa

Dopuszczalne ciśnienie przednich opon z obciążnikami przednimi : 200-220 kPa

Dopuszczalne ciśnienie tylnych opon bez obciążników przednich: 100-110 kPa

Dopuszczalne ciśnienie tylnych opon z obciążnikami przednimi : 120-140 kPa

Dopuszczalny ciężar cieczy w oponach tylnych: 2x95 kg

SILNIK – Perkins

Silnik 3-cylindrowy, 4-suwowy, wysokoprężny, rzędowy, turbodoładowany, chłodzony cieczą, bezpośredni system wtrysku, górny układ zaworów, kolejność pracy cylindrów 1-2-3; system smarowania pod ciśnieniem z rozbryzgiem, jednostopniowy filtr paliwa, puszkowy, szeregowy filtr oleju

Pojemność silnika: 3300 cm3

Średnica x skok: 105 x 127 mm

Moc znamionowa wg ISO/ TR14396: 39,5 kW

Prędkość obrotowa silnika wg mocy: 2200±50 obr/min

Jednostkowe zużycie paliwa wg mocy: 240 g/KWh

Maksymalny moment obrotowy wg ISO/ TR14396: 222 Nm

Prędkość obrotowa wg maksymalnego momentu obrotowego: 1400 obr/min

Prędkość obrotowa na biegu jałowym: 700-1300 obr/min

Robocze ciśnienie wtrysku: 29,4 MPa

Ilość oleju w układzie smarowania: 6,9 l

SKRZYNIA BIEGÓW, SPRZĘGŁO, WAŁ ODBIORU MOCY (WOM)

8-biegowa przekładnia mechaniczna, z kołami przesuwnymi, reduktor W, przełożenie stałe

Liczba biegów (do przodu/tyłu): 8/2

Sprzęgło cierne, suche, tarczowe, dwustopniowe, sterowane mechanicznie

Tylny WOM niezależny, sterowany głównym sprzęgłem i ręczną dźwignią, końcówka WOM typ 1 lub 2

Obroty silnika przy obrotach tylnego WOM 540/628: 1893/2200 obr/min

Obroty silnika przy obrotach tylnego WOM 1000/1158: 1900/2200 obr/min

Moc tylnego WOM przy znamionowej prędkości silnika wg PN: 30,5 kW

Przedni WOM niezależny, sprzęgło mokre, włączane elektro-hydraulicznie

Obroty silnika przy obrotach przedniego WOM 1000: 1900 obr/min

czytaj dalej...

Dodaj komentarz

Rynek Rolny to pierwszy profesjonalny branżowy portal rolniczy z giełdą rolną. Darmowe ogłoszenia rolnicze i aktualne ceny produktów rolnych. Sprzedawaj i Kupuj z nami!

Sulejkowska 56/58 lok 215
04-157 Warszawa, Polska

Email: kontakt [małpa] rynek-rolny.pl

Newsletter

Fundusze Europejskie – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki